4 tipy pro funkční a efektní zařízení firemní recepce

První dojem uděláte jen jednou. Může to znít jako dávno ohraná fráze, ale stále je to pravda. Řečeno slovy klasika: Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co proti tomu můžeme dělat.

Ilustrační obrázek

Pokud do firmy přichází nový klient, může pro něj zpočátku být těžké se zorientovat. Prochází chodbou se zavřenými dveřmi, na kterých čte nic neříkající jména a nikdo si ho nevšímá. Ne moc dobrý začátek spolupráce, že? Takovým situacím lze ale snadno předejít, a to zřízením recepce. Na co při něm nezapomenout?

  1. Správné umístění

Naprosto klíčový problém. Je důležité, aby byla recepce na správném místě. Je to první věc, kterou klient uvidí, když vystoupí z výtahu? Ne? Měla by být. Recepce umístěná až za několika dveřmi není úplně ideální. Může se to zdát samozřejmé, ale věřte, že mnohdy je recepce umístěna velmi nevhodně.

Samotné slovo recepce vlastně znamená přijetí. Balík od pošty také nepřijímáte v koupelně, ale hned za dveřmi domu. Při výběru místa pro přijem zákazníků se snažte vždy vžít do jejich kůže. Když byste šli úplně poprvé do své firmy, kde byste chtěli být uvítáni?

  1. Nejen funkční, ale i efektní

Jak jsme již řekli, první dojem uděláte jen jednou. Proto by recepce měla být nejen rozcestníkem, ale také ozdobou vaší firmy. Vzhled a činnost recepce by měl být v souladu s podstatou celé kanceláře. Možná to zní povrchně, ale opravdu na vzhled recepce dbejte. Vyhraďte si čas a věnujte se jejímu designu, nábytku, ale nezapomeňte ani na doplňky.

Recepce by se měla stát vizitkou vaší firmy, proto je skvělé, pokud je vyvedena ve vašich firemních barvách. Fantazii se už dnes opravdu meze nekladou.

  1. Kdo tráví na recepci nejvíce času?

Ne odpověď opravdu není zákazník. Nejvíce času u vstupu do vašeho businessu stráví samozřejmě recepční. Nebudeme vám radit, jakého recepčního vybrat, ale při zařízení recepce byste rozhodně měli myslet i na něj. On je totiž často prvním člověkem z firmy, kterého klient potká tváří v tvář.

Absolutním základem by měla být kvalitní pohovka. Recepční, který sedí celé dny na rozvrzané kancelářské židli, kterou podědil po obchoďákovi, nebude mít vždy důvod k úsměvu, a vy přece chcete, aby zákazníky vítal s úsměvem. Myslet byste ale měli i na další věci. Má recepční dostatečnou pracovní plochu a úložné prostory?

  1. Pořádek dělá přátele

Čtvrtý tip se netýká přímo zřízení recepce, ale spíše toho, jak nezahodit úsilí spojené s jejím vytvořením. Totiž pokud si dáte tu práci a vytvoříte nádherné místo pro příjem nových zákazníků a následně se na recepčním pultu tvoří hromady papírů, kouzlo je pryč.

Problém nemusí být vždy na straně recepčního, i když i on může být bordelář. Zamyslete se ale, zda je u recepce odpadkový koš a zodpovězte si také to, zda se k recepčnímu skutečně dostávají jen takové dokumenty, které potřebuje, a zda je má kam uložit.

Máme v nabídce mnoho recepčních pultů, které se dají i poskládat jako jeden celek. 

Recepční pulty

Záznamy nebyly nalezeny...

×